Debutová publikácia učiteľa, neskôr ajťáka a teraz opäť učiteľa, obsahuje popis vybraných skúseností z viac ako trojročného budovania digitálnej triedy s umelou inlegenciou na strednej odbornej škole technickej. Táto objavná cesta vyústila do vzniku a overovania komplexnej výučbovej metódy. Metódy, ktorá integruje umelú inteligenciu, digitálny zošit a štruktúrované multimediálne poznámky. Vedie od získavania informácií z rôznych zdrojov, cez ich triedenie využitím kritického myslenia, až po opakovanie, preverovanie a hodnotenie vedomostí žiakov.
Použitie metódy kritická tabuľa pomáha riešiť problémy spojené s nezrozumiteľnosťou a neúplnosťou žiackych poznámok, zapája žiakov do výučby a udržuje si ich pozornosť počas vyučovacej hodiny. Metóda prináša žiakom viac zábavy a zdokonaľovanie zručností pri práci a využívaní informačných technológií. Poznámky v myšlienkovej mape, učivo a digitálne zošity majú žiaci aj učiteľ dostupné vo webovom prehliadači z každého zariadenia pripojeného na internet. Hutná publikácia si dáva za cieľ inšpirovať čitateľa a ušetriť mu čas pri formovaní vlastnej cesty vo vzdelávacom procese digitálnej doby.